Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Je werkt aan een belangrijk project, maar raakt afgeleid door een e-mail. Als je weer aan het werk gaat, knoopt een collega een praatje aan. En thuis wordt het gesprek met je partner onderbroken door een appje. Wéér ben je niet toegekomen aan de dingen die je graag had willen doen. Hoe zou het zijn als je de mogelijkheid had nooit meer afgeleid te raken? Indistractable gaat direct in op de kern van het probleem: het is niet de schuld van onze gadgets; wij zijn het zelf! In dit boek onthult bestsellerauteur Nir Eyal de verborgen psychologie achter onze afleiding en toont je in vier stappen hoe je eindelijk toe kunt komen aan de dingen die je wilt doen. Daarnaast leert hij je: -hoe je niet meer afgeleid raakt op het werk en je To-dolijstje inkort; -hoe je gefocust kunt blijven op je prioriteiten en die ook opvolgt; -waarom je relaties (en je seksleven) afhangen van het vermogen je niet af te laten leiden; -hoe je kinderen opvoedt die zich kunnen focussen in een wereld vol afleidingen.
Ethics and addiction --- toegepaste psychologie --- verslaving --- internet --- PXL-Central Office 2019 --- time management --- sociale media --- planning --- Timemanagement --- Concentratie
Choose an application
21 p.
Tijdmanagement. --- tijdmanagement --- Organization theory --- Personnel management --- Tijdsbesteding --- Tijd --- Management --- Personeelsmanagement --- Temps (gestion) Tijdscontrole --- communicatie, intern --- human resources management --- managementvaardigheden --- time management --- Timemanagement
Choose an application
In Hyperfocus, you will learn: - How working fewer hours can increase our productivity - How drinking caffeine strategically instead of habitually gives us more energy - How we get more done by making our work harder, not easier - How we do our best creative work when were the most tired Our attention has never been as overwhelmed as it is today and we've never been so busy while accomplishing so little. In Hyperfocus, the bestselling author of The Productivity Project provides profound insights into how we can best manage our attention. Chris Bailey reveals how the brain switches between two mental modes - hyperfocus, our deep concentration mode, and scatterfocus, our creative, reflective mode - and how the surest path to being our most creative and efficient selves at work is to combine them both.
Time management --- Distraction (Psychology) --- Attention --- Time Management --- 410 --- zelfontwikkeling --- Concentration (Psychology) --- Flow (Psychology) --- Apperception --- Arousal (Physiology) --- Educational psychology --- Memory --- Psychology --- Thought and thinking --- Executive functions (Neuropsychology) --- Interest (Psychology) --- Allocation of time --- Budgets, Time --- Personal time management --- Time --- Time allocation --- Time budgets --- Time use --- Use of time --- Management --- Personal information management --- Focus of Attention --- Social Attention --- Attention Focus --- Attention, Social --- Attentions, Social --- Executive Function --- Management, Time --- Managements, Time --- Time Managements --- Divided attention --- Human information processing --- Perception --- psychologie --- Organization --- Use of --- Sociology of work --- Business policy --- werkverdeling --- aandacht --- flexibiliteit --- economisch denken --- vrijetijdsbesteding --- creativiteit --- tijdmanagement
Choose an application
600.9 --- bioritme --- borstkanker --- economie --- hormonen --- ploegenarbeid --- slaap --- tijd --- tijdsbeleving --- (economisch) --- 57.05 --- Bioritme (biologische klok) --- Economie --- Ploegenarbeid --- Time management (tijdsbeheer) --- Overige onderwerpen (menskunde) --- Hygiene. Public health. Protection --- jetlag
Choose an application
"Kwaliteit verbeteren in de zorg" is een praktisch handboek voor (toekomstige) zorgverleners. Het helpt je kennis en vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om concrete verbeteringen in de praktijk door te voeren. Na een inleiding en een theoretisch kader in het eerste deel, wordt in deel twee stapsgewijs beschreven hoe je van een knelpunt tot een geïmplementeerde verbetering komt. Deel drie vormt een naslagwerk van hulpmiddelen en vaardigheden die je tijdens een verbeterproject kunt inzetten, zoals timemanagement, weerstandsanalyse en deskresearch. "Kwaliteit in de zorg" is geschreven voor verpleegkundestudenten in het hoger onderwijs. Door de goede aansluiting op de zorgpraktijk kan dit boek voor zorgprofessionals van grote waarde zijn. Je wordt uitgedaagd om actief, kritisch en constructief werk te maken van kwaliteit.
366.6 --- 613 --- kwaliteitszorg --- time-management --- 613.44 --- Kwaliteitszorg --- Verpleegkunde (basis) --- 604.88 --- Competenties --- Gezondheidszorg --- Kwaliteitzorg --- Verpleegkunde --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- verpleegkunde --- verpleegkwaliteit --- Interne organisatie --- Organisatie van de gezondheidszorg --- Nursing --- kwaliteitsverbetering --- verpleegkundig beroep --- patiëntenparticipatie --- zorg
Choose an application
'Zelfmanagement' is een methode om tot zelfinzicht te komen en heeft tot doel om de lezer meer bewust te maken van eigen kwaliteiten en mogelijkheden. 'Zelfmanagement' is een handig en inspirerend basisboek voor elke 'rugzakstudent', die in afstemming met zijn omgeving zelf de leerroute, het studietempo, zijn reisgezelschap en de bagage in de rugzak wil bepalen. Een leven lang leren is hierbij uitgangspunt. Zelfmanagement is inzetbaar bij de verwerving van uiteenlopende algemene (sociale en communicatieve) competenties en bij (studie)loopbaanplanning tijdens de studie en daarna. Elementaire theorie over communicatieve en sociale vaardigheden wordt op creatieve wijze gekoppeld aan bestaande psychologische modellen, praktische opdrachten en inzichtvragen, waarmee u zelfstandig aan de slag kunt. Modellen als het Johari-raam, kernkwadranten van Ofman, de leer- en managementstijlen van Kolb, het Enneagram en de Roos van Leary dienen als hulpmiddelen bij bewustwording van eigen functioneren. (bron: covertekst)
Cognitive psychology --- zelfsturing --- sociale vaardigheden --- leerstijlen --- Personnel management --- 172 --- 450.8 --- 489.4 --- Roos van Leary --- communicatie --- enneagrammen --- kernkwadranten --- levenslang leren --- time-management --- Managementvaardigheden --- Sociale vaardigheden op het werk --- S20090798.JPG --- loopbaanplanning --- studiebegeleiding --- zelfmanagement --- Levenskunst --- Methodiek van het studeren --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 331.1 --- 007 --- 371.21 --- Management --- Persoonlijkheid --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Emotionele intelligentie --- Communicatie --- Zelfhulp --- Zelfstudie --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Psychologie --- Volwassene
Choose an application
MS Office --- notebooks --- Computer architecture. Operating systems --- planmatig werken --- Note-taking --- -Personal information management --- -005.52 --- Information management, Personal --- PIM (Personal information management) --- Management --- Time management --- Keeping notes --- Notekeeping --- Notetaking --- Taking notes --- Report writing --- Reporters and reporting --- Study skills --- Computer programs. --- Microsoft OneNote. --- OneNote --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- informatica --- OneNote 2010 --- afbeeldingen --- video
Choose an application
Dit boek verklaart de oorlog aan saaie, vervelende en zinloze vergaderingen. Die moeten verdwijnen. Om dat duidelijk te maken, zocht en vond Ellen de Bruin wetenschappelijk onderzoek dat het idee dat vergaderen nut heeft grondig ondermijnt. Vergaderen brengt het slechtste in mensen naar boven. Sommige mensen doen hun mond niet open, anderen zijn niet meer tot zwijgen te brengen. Die blijven maar laaghangend fruit zoeken, targets uitrollen en punten op de horizon plaatsen. En er wordt nooit iets besloten, want daar is iedereen uiteindelijk te uitgeput voor. Of het was allemaal toch al van tevoren bekokstoofd. Vergaderen? Niet doen! bevat ook interviews met ervaringsdeskundigen: taalexpert Paulien Cornelisse, hoogleraar organisatiepsychologie Aukje Nauta, kunsthistoricus Henk van Os, socioloog Paul Schnabel en de makers van Fokke & Sukke, RGvT, die elke dag vergaderen. Hoe houden ze het vol? Wie nooit meer zinloos wil vergaderen, krijgt in dit boek alle argumenten op een rijtje. En een hart onder de riem.
vergaderen --- Mass communications --- Organization theory --- Psychology --- 007.75 --- 007.7 --- 65.012.45 --- Vaardigheden talenten time management --- vergadertechnieken --- Communicatie : Sociale vaardigheden --- 650.012 --- 316.77 --- Management --- #SBIB:309H251 --- vergadertechniek --- communicatie - sociale vaardigheden --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- Interne communicatie en organisatie --- Vergaderingen --- Vergadertechnieken --- Leidinggeven --- Communicatie --- Vergaderen --- 005.57 --- Leiderschap
Choose an application
Zonder een goede studieplanning redden de meeste studenten het niet meer. Onder invloed van de maatregelen van het ministerie van OC&W is het voor wo- en hbo-studenten steeds belangrijker geworden hun tijd effectief en efficiënt in te delen. Een vaardigheid die niet iedereen van nature bezit. De uitgave Studieplanning biedt uitkomst. Het boek zet op toegankelijke wijze een praktische methode van studieplanning uiteen, die studenten een uitstekende basis geeft voor een effectieve aanpak van de studie. Ook ouderejaars die hun studiemethode willen optimaliseren, kunnen baat hebben bij de direct toepasbare aanwijzingen en tips. (Bron: www.wolters.nl)
Study methods --- studiemethoden --- studiebegeleiding --- Higher education --- higher education --- School management --- Teaching --- studiemethode --- hoger onderwijs --- studieplanning --- 37.048 --- 486.59 --- 489 --- Hoger onderwijs --- Studieplanning --- didactiek --- leermethoden --- leerplan --- leerplannen --- onderwijs --- planning --- secundair onderwijs --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- managementvaardigheden --- onderwijs, holt --- onderwijs, sociale vaardigheden --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- studentenproblematiek --- studievoorlichting --- time management --- zelfstudie --- 37.048.2 --- 371.27 --- Effectief studeren --- Leren leren --- Hoger onderwijs: studieplanning --- 371.21 --- 378 --- Hoger onderwijs; algemeen --- 370.040
Choose an application
'Leren leren' is meer dan 'leren studeren' alleen. Het is het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en attitudes met betrekking tot leren. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Wat je moet weten' gaan de auteurs dieper in op hoe je leert, wat het belang van intelligentie is, hoe je brein functioneert, hoe je geheugen informatie verwerkt en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan.
450.8 --- 001.8 --- methodologie --- papers --- schrijven --- scripties --- studiemethoden --- examens --- faalangst --- IQ --- Studievaardigheden --- concentratie --- examen --- geheugentraining --- hoger onderwijs --- internet --- leerstijlen --- leren --- slaap --- stress --- time-management --- Leren leren --- Studiemethoden --- studiemethoden (gez) --- Faalangst --- 113874.jpg --- Leren --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- (zie ook: Studiemethoden) --- Leren. --- Studievaardigheden. --- Studeren. --- Secondary education --- leren leren --- actief leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Study skills --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning [Psychology of ] --- Studiemethodiek --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Examens --- Geheugen --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Examen --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- Studiemethodes
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|